Jak generować dziesiątki kontaktów tygodniowo całkowicie bezpłatnie

Strategie biznesowe

utworzone przez

Stworzenie własnego internetowego systemu pozyskiwania kontaktów nie jest możliwe, wbrew potocznie funkcjonującemu przekonaniu, całkowicie za darmo. Gdy weźmiesz pod uwagę koszty i czas poświęcony na założenie strony WWW, przygotowanie materiałów zachęcających do zapisania się na newsletter, prowadzenie bloga i wszystkie pozostałe czynności służące wypromowaniu tej platformy w Internecie – może się okazać, że koszt pozyskania jednego kontaktu to na początku bardzo dużo.

Co więcej, może się okazać, że pozyskane w ten sposób kontakty nie są tak precyzyjnie sprofilowane, jakbyśmy sobie tego życzyli.

Rozwiązaniem problemu, zarówno dla osób posiadających własną platformę publicystyczną i system marketingowy pozyskujący kontakty, jak i dla osób, które z różnych powodów jeszcze go nie mają, jest LinkedIn.

Dzięki założeniu całkowicie darmowego konta na LinkedIn można zautomatyzować po­zys­ki­wa­nie kontaktów spełniających ściśle określone kryteria, nie wydając na to złamanego gro­sza. LinkedIn jest portalem społecznościowym skupiającym profesjonalistów, ułatwiającym na­wią­zy­wa­nie zawodowych kontaktów, poszukiwanie partnerów biznesowych, pracowników lub możliwości zatrudnienia. Jeśli tylko wiesz, jak prawidłowo i skutecznie budować owocne relacje, LinkedIn może stać się dla ciebie prawdziwym złożem diamentów (gra słów za­mie­rzo­na).

1. Określ niszę

Michael Port w książce Book Yourself Solid bardzo zrozumiale wyjaśnia, że twój idealny klient to ktoś, z kim praca cię uskrzydla, rynek docelowy to grupa twoich klientów zdefiniowana według kryteriów demograficznych (takich jak na przykład wiek, płeć, obszar zamieszkania czy poziom dochodów), natomiast nisza rynkowa to twoja specjalizacja – usługa, którą będziesz oferował ludziom wewnątrz określonego rynku docelowego.

Mając to wszystko na uwadze, możesz zdefiniować kryteria wyszukiwania potencjalnych klientów. Wspominałem już przy paru okazjach (tutaj, tutajtutaj), że budując strukturę MLM należy przede wszystkim skupić się na osobach, które chcą rozwijać własny biznes. Dlatego proponuję skupić się na przedsiębiorcach, kadrze kierowniczej lub specjalistach samodzielnie świadczących usługi.

2. Zdefiniuj kryteria

LinkedIn jest chyba jedynym portalem społecznościowym, który udostępnia zaawansowane funkcje wyszukiwania w darmowej wersji konta. Oczywiście nie mamy dostępu do wszystkich funkcji, jednak te, których możemy użyć, są dla naszych potrzeb zupełnie wystarczające. Wyszukiwanie zaawansowane znajdziesz klikając link obok pola wyszukiwania w górnej części strony.

linkedin-wyszukiwanie-1

Parametry wyszukiwania to przede wszystkim słowa kluczowe, definiujące zapytanie. Ciekawą sprawą jest, że możemy używać również operatorów logicznych AND (i),  OR (lub), NOT (nie) oraz grupować złożone zapytania za pomocą nawiasów. Frazy złożone z dwóch lub większej liczby wyrazów można zamykać w cudzysłowach, aby w wynikach wyszukiwania zostały uwzględnione dokładnie tak, jak je wpisano.

Parę słów na temat operatorów logicznych.

AND oznacza koniunkcję, a więc „logiczne mnożenie”. Stosuje się je wtedy, gdy chcemy dodać do wyników wyszukiwania jakiś element zapytania, który ma się w nim znaleźć obligatoryjnie. OR oznacza alternatywę – używamy, aby poprosić wyszukiwarkę o wyniki zawierające jedną LUB drugą część zapytania. NOT służy do wykluczenia jakiejś frazy lub słowa kluczowego z zapytania. Przyjrzyjmy się poniższemu zapisowi:

(MLM OR „network marketing” OR „marketing sieciowy”) AND szkolenia NOT „rozwój osobisty”

W założeniu, takie zapytanie (w żargonie informatycznym „kwerenda”) należy rozumieć tak: wyszukaj wszystkie kontakty pasujące do zapytania „szkolenia” i jednocześnie pasujące do przynajmniej jednego z wyrażeń w nawiasie. Wyklucz z uzyskanej listy wszystkie kontakty pasujące do frazy „rozwój osobisty”.

Po wpisaniu zapytania możesz skorzystać z wielu filtrów dostępnych w okienku wyszukiwania zaawansowanego, chociażby takich jak lokalizacja geograficzna bądź branża, i wielu innych.

Upewnij się na koniec, że zaznaczyłeś kontakty 2 i 3 stopnia, a wykluczyłeś kontakty bezpośrednie.

3. Zautomatyzuj dostawę

linkedin-wyszukiwanie-3

Teraz najlepsze – skonstruowane zapytanie można zapisać, a LinkedIn wyśle nam co tydzień świeżutkie wyniki na skrzynkę email. Użytkownik darmowego konta ma możliwość zapisania trzech odrębnych zapytań, które będą automatycznie wykonywane co tydzień, a ich wyniki przesyłane emailem. Lepiej zacznij się już zastanawiać, w jaki sposób poradzić sobie z nową setką potencjalnych klientów lub współpracowników każdego tygodnia.

linkedin-wyszukiwanie-2

Twoim następnym krokiem musi być solidny, nastawiony na zbudowanie owocnej relacji, follow-up. Broń Boże nie spamuj linkami do webinarów. Po prostu przywitaj się i zapytaj, czy możesz w czymś pomóc.

 

Pin It on Pinterest

Shares
Share This
Wyzerowanie Hasła
Proszę wprowadź swój adres e-mail. Otrzymasz nowe hasło na maila.